Taka forma reklamy jest niezwykle atrakcyjna dla odbiorcy, ponieważ oddziałuje nie tylko na zmysł wzroku, ale także słuchu, powodując, że promowany produkt czy usługa zostaną lepiej zapamiętane.
Dodatkowo słowny komunikat daje spore pole do popisu twórcom reklamy, który może w zabawny, błyskotliwy sposób nawiązywać do wizualnej części, przyciągając uwagę potencjalnych klientów i zachwycając ich kreatywnością i oryginalnością. Ponadto taka przyczepa reklamowa z nagłośnieniem jest dobrze słyszalna z większej odległości, dzięki czemu jej zasięg jest większy.Ważne jest też, aby była na tyle interesująca, żeby zapaść w pamięci patrzącego.
Z tego powodu niezwykle istotnym czynnikiem dla reklamy jest jej kreatywność i oryginalność, co zwiększa jej oddziaływanie na odbiorcę.
Częstym zabiegiem twórców reklamy, zarówno wizualnej jak i audiowizualnej, jest wykorzystywanie ciekawych gier słownych, zwanych kalamburami, które opierają się na skojarzeniach, bliskoznaczności albo odwrotnie ? na wieloznaczności poszczególnych wyrazów.
Z tego sposobu korzystają projektanci reklam na billboardach, czasem na stronach internetowych, ale także na przyczepach reklamowych.
Największym atutem takiej formy promowania produktu jest wygoda.