Firmy typu dają możliwość prowadzenia sprzedaży telefonicznej i rozmów z klientami w oparciu o własne programy do prowadzenia statystyk. To doskonała opcja dla średnich firm, szukających firm zewnętrznych prowadzących tego typu usługi.

Kogo pytają ankieterzy\

http://www.badania-telefoniczne.plAnkiety od lat stanowią podstawę gromadzenia danych, nic dziwnego, ze to dalej najczęściej wykorzystywana metoda do zbierania ważnych danych.

Jednak kogo się ankietuje? Najczęściej ankietowanymi są konsumenci spełniający dany profil, lub będący w bazie klientów danej firmy.

Na pytania ankieterów odpowiadają też specjaliści danych dziedzin, menedżerowie w firmach oraz grupy przypadkowo i losowo wybranych osób. Wszystko zależy od celu badania, które wyznaczyła sobie firma przeprowadzająca te badania.

Grupa odbiorców ankiety powinna być dobrze określona, ponieważ egzaminowanie źle dobranej grupy może poskutkować bardzo nie spójnymi danymi, a co za tym idzie doprowadzić do błędnych wniosków i złych wyników badania.

Wzór rozmowy dla badania telefonicznego

http://www.badania-telefoniczne.pl Badania telefoniczne odbywają się w oparciu o przygotowany przez specjalistów skrypt rozmowy, a konsultanci, czy też ankieterzy, muszą prowadzić rozmowę zgodnie z nim.
Skrypt przeznaczony na badanie marketingowe musi zawierać serię pytań, na które ankietowani będą odpowiadali, a na podstawie ich odpowiedzi będzie można zebrać konkretne dane. Sami pewnie nie raz mieliśmy kontakt z ankieterami, którzy dzwonili do ans prosząc o kilka minut naszego czasu. Jest to zdecydowanie mniej nachalna forma przeprowadzania badań niż powiedzmy spam w skrzynce mailowej z prośbą o wypełnienie ankiety.

Definicja i cele badań marketingowych

Badania marketingowe ? usystematyzowany proces zbierania obiektywnych informacji i ich przetwarzania podejmowany celem zmniejszenia ryzyka podejmowanych decyzji marketingowych.
Pojęcie badań marketingowych jest szersze niż pojęcie badania rynku, a to ostatnie jest ogólniejsze od pojęcia analiza rynku. Umożliwiają one zmniejszenie ryzyka podjęcia błędnych decyzji, a także zdobycia informacji uzupełniających o szansach na sukces oraz umożliwiają uzyskanie informacji pozwalających zidentyfikować potrzeby i oczekiwania konsumenta, tak by oferta firmy mogła te potrzeby i życzenia zaspokoić.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Badania_marketingowe.