Jak kupić auto?

pokrowiec na skuter pokrowiec na skuterPrawda jest taka, że większość Polaków jest zmuszona do kupienia używanego auta.
Najczęściej budżet na samochód nie jest zbyt duży, bo mieści się w granicach 5 - 15 tysięcy. W tej kwocie można kupić samochód w dobrym stanie, ale trzeba się nastawić na dość długie poszukiwania. Przede wszystkim - uważajmy na komisy. Niestety, nie brakuje tam nieuczciwych sprzedawców.

Zdecydowanie lepiej poszukać samochodu od osoby prywatnej, zwłaszcza jeśli ta osoba ma auto od nowości.

Jednak takich okazji jest dość mało, a takie oferty mimo, że nie są najatrakcyjniejsze cenowo, szybko znikają.

Po prostu - takie auta szybko znajdują swoich nabywców. Lepiej jest unikać najpopularniejszych modeli, ponieważ trudniej (paradoksalnie) znaleźć egzemplarz w dobrym stanie, trudniej też negocjować cenę - bo i tak się sprzeda.
Lepiej postawić na inną, mniej popularną markę - będzie łatwiej zbić cenę, ponieważ takie samochody nie sprzedają się "na pniu". Uważajmy na auta bezwypadkowe, zwłaszcza sprowadzane z zagranicy. To najczęściej największe oszustwo handlarzy.

Lepiej kupić samochód po drobnej stłuczce, niż rzekomo bezwypadkowy, a tak naprawdę po bardzo poważnej kolizji.

Takie auta mogą być groźne nie tylko dla naszego portfela (bardzo szybko samochód znajdzie się u mechanika), ale przede wszystkim dla nas.

Jak zbudowana jest opona?

W oponie diagonalnej cała osnowa opony składa się kilku warstw tkanin ułożonych na przemian w dwóch kierunkach, pod różnym kątem, lecz zawsze mniejszym niż 90°. Liczba warstw zależy od wielkości i obciążenia na jakie projektowano oponę.
Konstrukcja ta pozwala na rezygnację z zastosowania opasania, lecz go nie wyklucza.

Opona diagonalna z opasaniem nazywana jest oponą opasaną. Zalety (w stosunku do opon radialnych): wyższy komfort jazdy, zwłaszcza na drogach o złej nawierzchni duża odporność ścianki bocznej na uszkodzenia mechaniczne Wady (w stosunku do opon radialnych): mniejsza precyzja prowadzenia znacznie gorsze zachowanie się opony w czasie jazdy po łuku zwiększone zużycie paliwa Opona radialna (promieniowa) W oponie radialnej osnowa ułożona jest promieniowo (radialnie ? stąd nazwa), czyli pod kątem 90°.

Dla jej wzmocnienia stosuje się warstwy opasania. Takie ułożenie osnowy powoduje większą elastyczność boku opony, a warstwy opasania zapewniają usztywnienie bieżnika, co odpowiednio poprawia zachowanie się podczas jazdy po łuku i zwiększa powierzchnię styku opony z nawierzchnią. Zalety (w stosunku do opon diagonalnych): precyzyjne prowadzenie mniejsze zużycie paliwa Wady (w stosunku do opon diagonalnych): niska odporność ścianki bocznej na uszkodzenia mechaniczne konieczność stosowania tulei metalowo-gumowych w zawieszeniu Opona dętkowa Opona dętkowa, opatentowana przez firmę Michelin w 1930 roku, to opona w której za utrzymanie odpowiedniego ciśnienia odpowiedzialna jest dętka.

Oponę dętkową oznacza się TT (z ang.: Tube Type). Opona bezdętkowa Opona bezdętkowa, to opona w której za utrzymanie odpowiedniego ciśnienia odpowiedzialna jest sama opona.

Szczelność pomiędzy oponą a obręczą zapewnia odpowiednio wzmocniona stopka.
Oponę bezdętkową oznacza się TL (z ang.: Tube-less). Opona "runflat" Runflat to technologia umożliwiająca jazdę na przebitej oponie na dystansie do 80 km z prędkością do 80 km/h. W razie uszkodzenia lub przebicia boki w tradycyjnej oponie ulegają poważnym odkształceniom i uniemożliwiają dalszą jazdę.
W oponach typu runflat boki opony są znacząco wzmocnione, co zmniejsza jej ugięcie podczas nagłej utraty ciśnienia, po przebiciu nadal zachowują elastyczność6.
Podstawową wadą tego typu opon jest niższy komfort jazdy i wyższe opory toczenia niż w tradycyjnych oponachŹródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Opona_pneumatyczna

Kąt obrotu wału korbowego

R5 ? (oznaczany także jako I5) ? silnik spalinowy wyposażony w pięć cylindrów ustawionych wzdłuż wału korbowego w jednym rzędzie.

Jest on kompromisem pomiędzy małymi jednostkami R4 a większymi R6 - dzięki niewiele większej długości niż R4 może być montowany poprzecznie z przodu pojazdu.

Stosuje się go stosunkowo rzadko, konfiguracji tej używają lub używali m.in: Alfa Romeo (Alfa Romeo 156, 166), Audi (Audi 90, 100, S2 Coupé), Ford Motor Company (Ford Focus ST/RS), Renault (Safrane Phase II), Volkswagen (VW Jetta), Fiat (Fiat Coupé), Honda (Acura TL), General Motors (Chevrolet Colorado), Volvo Car Corporation (Volvo 850, 940) czy też Mercedes-Benz (starsze jednostki wysokoprężne). Kąt obrotu wału korbowego wynosi 144°, kolejność zapłonu to 1-3-5-4-2.
Siły pierwszego i drugiego rzędu są dobrze wyrównoważone, silnik generuje jednak drgania które są minimalizowane poprzez zastosowanie pojedynczego wałka wyrównoważającego pracującego z prędkością obrotową silnika1.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/R5_(silnik).
Dodane: 29-11-2016 09:39

Tagi: motoryzacja motocykle pokrowce skutery motor skuter

Widok do druku:

pokrowiec na skuter