Jakich informacji możemy się spodziewać na motoryzacyjnych stronach internetowych?

myjnie bezdotykowe producentW ostatnim czasie powstaje coraz więcej różnego rodzaju stron internetowych, które traktują o motoryzacji.
Nic dziwnego, gdyż jest to jedno z najbardziej popularnych zainteresowań, szczególnie wśród męskiej części społeczeństwa.

Jakie informacje z pewnością znajdziemy na tego typu stronach? Oprócz bardzo powszechnych ogłoszeń dotyczących sprzedaży lub możliwości wymiany części motoryzacyjnych na pewno w serwisach internetowych znajdziemy wiele cennych informacji odnośnie interesującej nas historii motoryzacji czy też konkretnego modelu pojazdu.

Wiele ciekawostek na ten temat zawiera także niejeden blog skierowany właśnie do pasjonatów motoryzacji. Dodatkowo, w takich miejscach możemy na przykład znaleźć informacje odnośnie organizowanych w pobliżu wydarzeń dla fanów samochodów i tak dalej.

Jaki samochód wybrać?

myjnie bezdotykowe producent Choć większość osób marzy o posiadaniu drogiego i pełnego wielu gadżetów auta, zazwyczaj jest to jednak niemożliwe.
Z drugiej strony, w ciągu ostatnich lat możemy zaobserwować naprawdę wiele szykownych i nowoczesnych samochodów na naszych ulicach. Świadczy to o tym, że często poziom życia kierujących wzrasta, więc mogą się oni zdecydować na lepsze auto.
Zdecydowanie jednak najbardziej na topie pozostają niedrogie, klasyczne samochody, które nie są naszprycowane zbyt dużą ilością elektroniki, która mogłaby ulec awarii podczas jazdy.
Takie samochody są najczęściej wybierane nie tylko przez świeżo upieczonych kierowców, ale również przez osoby, które mają już wieloletnie doświadczenie za kółkiem.

Silnik z tłokiem obrotowym

Silnik z tłokiem obrotowym ? silnik spalinowy, w którym tłok obraca się wewnątrz cylindra.
Powstało wiele koncepcji i konstrukcji.
Projekt maszyny parowej z wirującym tłokiem opracował już w 1782 r.
James Watt.
Jeden z projektów silnika spalinowego z tłokiem obrotowym (patent w 1946 r.) stworzył Gustaw Michał Różycki.
Jedyną produkowaną i najbardziej znaną konstrukcją jest wynalazek niemieckiego konstruktora Feliksa Wankla (1902-1988).
Pierwszy patent Wankel uzyskał w roku 1929, a kolejny w roku 1936. Silnik Wankla po raz pierwszy zastosowano seryjnie w samochodach NSU Spider ? prezentacja miała miejsce w roku 1963 na salonie samochodowym we Frankfurcie. W roku 1967 firma Mazda, która już w 1961 roku zakupiła licencję od NSU, zaprezentowała sportowy samochód Cosmo Sport z pierwszym silnikiem z dwoma wirnikami.

W roku 1968 do produkcji wszedł model NSU Ro 80, także z silnikiem dwukomorowym1.

Kolejne modele sportowe Mazdy to model RX-7 z 1978 roku, napędzany silnikiem 1,1-litrowym o mocy 105 KM.
W połowie lat 80 XX w. Mazda zaprezentowała następne modele z silnikami o mocy 150-200 KM.

W 1991 roku moc dwuwirnikowego silnika osiągnęła 250 KM.2.

Ostatni model RX-8 z nowym silnikiem Renesis był produkowany w latach 2003-2012.

22 czerwca 2012 roku Mazda zakończyła produkcję modelu RX-8, który był ostatnim na świecie samochodem z silnikiem Wankla.
Tym samym skończyło się zastosowanie silnika Wankla w motoryzacji. Zaletami silnika Wankla są jego małe rozmiary, mały ciężar oraz spokojny bieg.
Jego wady w postaci małej trwałości uszczelnień i dużego zużycia paliwa ograniczyły jego wykorzystanie do samochodów sportowych.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_z_t%C5%82okiem_obrotowym.