Komisy samochodowe prowadzone przez internet

Czujnik ABSWiele osób robi zakupy w komisach samochodowych.
W takich miejscach można kupować tanie części samochodowe, które nie są jeszcze za bardzo zniszczone, ale są udostępniane po niższych cenach. Zdarza się także, że w komisach można dokonać zakupu całych samochodów.

Tego rodzaju samochody, jakie zostały kupione w komisie wykorzystywane są potem do różnych przewozów lub do przemieszczania się na małych odległościach.

Trzeba bowiem pamiętać, że samochody dostępne w komisach są już używanymi i w jakiś sposób uszkodzonymi samochodami.

Jednak mogą one jeszcze przez jakiś czas spełniać swoje funkcje.

To samo dotyczy motorów i innych pojazdów mechanicznych dostępnych w komisach samochodowych.

Dlatego trafiają do nich na przykład pojazdy rolnicze.

Tarcza hamulcowa

Czujnik ABS
Tarcza hamulcowa ? główna część hamulca tarczowego.
Tarcze hamulcowe w samochodach osobowych i ciężarowych najczęściej wykonane są z żeliwa.
Fakt ten wpływa na dobrą niezmienność wymiarową tarcz w dużym zakresie temperatur. Nowoczesnym rozwiązaniem są tarcze hamulcowe ceramiczne z węglików krzemu wypełnione włóknem węglowym. Tarcze hamulcowe dla zapewnienia lepszego chłodzenia mogą posiadać otwory wentylacyjne na obwodzie - takie tarcze nazywamy wentylowanymi, bądź w osiach równoległych do osi obrotu - takie tarcze nazywamy perforowanymi.
W tym drugim przypadku głównym zadaniem otworów jest odprowadzanie gazów powstających przy hamowaniu i w związku z tym polepszanie docisku okładzin ciernych do tarczy.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Tarcza_hamulcowa

Pośrednią konstrukcją jest nadwozie

Nadwozie samonośne (z fr.
monocoque) ? rodzaj nadwozia, gdzie elementem nośnym jest samo pudło będące belką nośną, dzięki czemu wyeliminowano podział na podwozie ramowe oraz karoserię nieniosącą na nim osadzoną (np. samochody ciężarowe). Stosowanie nadwozi samonośnych spowodowało bardzo znaczny spadek masy pojazdów oraz ich wytrzymałości zderzeniowej.

Pośrednią konstrukcją jest nadwozie półniosące, gdzie karoseria jest przykręcana na sztywno do lekkiej ramy. Budowa Nadwozie samonośne składa się z: płyty podłogowej (w samochodach osobowych i autobusach niskopodłogowych) kratownicy (w autobusach dalekobieżnych) lub ostoi (w konstrukcjach kolejowych) struktury nośnej nadwozia (słupki boczne, wzmocnienia dachowe itp.) Zastosowanie Nadwozie samonośne najczęściej jest stosowane w konstrukcjach pojazdów.

Pierwszym samochodem z nadwoziem samonośnym była Lancia Lambda, następnie powstały nadwozia trolejbusowe Vetra, furgonów Chenard&Walcker i autobusowe, gdzie pierwszy był w 1942 r.

Chausson, którego nadwozie było także stosowane jako trolejbusowe. Pierwsze polskie konstrukcje samonośne pochodzą z lat pięćdziesiątych XX wieku i są to: Mikrus MR-300 w zakresie samochodów osobowych, i San H01 w dziedzinie autobusów, jednak oba pojazdy nie odegrały znaczącej roli w polskiej motoryzacji. Rozwój nadwozi samonośnych doprowadził m.in. do powstania autobusów i tramwajów niskopodłogowych.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Nadwozie_samono%C5%9Bne.

Widok do druku:

Czujnik ABS